Bila di jadi kekasihku,
Tentu saja aku mahu mengenalinya lebih dekat dan mendalam, serba serbi tentangnya tidak lepas dari pengethuanku, kerana aku sangat cintakannya. Ya Allah, sampaikanlah rasa cintaku ini padanya.

Bila dia jadi kekasihku,
Aku mahu sentiasa berada di sampingnya, atau aku akan memastikan dia sentiasa mendampingiku, tidak akan berpisah walau sesaat, kerana aku sangat cintakannya. Moga Allah menyatukan kami selama-lamanya.

Bila dia jadi kekasihku,
Sudah pasti aku berikan yang terbaik buat dirinya kerana menyayangiku selama ini, dan aku mengharapkan dia juga berikan yang terbaik buatku. Bukankah berkasih itu untuk saling melengkapi antara satu sama lain?

Aku menyintainya sepenuh hati Ya Allah, pintaku, jangan sesekali kau pudarkan rasa cintaku ini padanya kerna kelak pasti aku sangat merana tanpanya...

يَرْفَعِ اللَّهُ الَّذِينَ آَمَنُوا مِنْكُمْ وَالَّذِينَ أُوتُوا الْعِلْمَ دَرَجَاتٍ


moga cintaku padanya akan menyemarakkan lagi cintaku pada-Mu Ya Allah
*BETAPA CINTAKU PADA ILMU SEMAKIN BERBUNGA, SEMAKIN KU KENAL AKAN IA SEMAKIN MENDALAM CINTA INI*

0 comments:

Post a Comment


Al-Wajibat Akthar Min Al-Auqat

Al-Ayyam fi Hayati

About this blog

~RADZIAH ABU BAKAR~



KEEP LEARNING

CERNA MINDA

Kekuatan jiwa itu diterjemahkan dalam tekad membaja yang tidak pernah lemah
Kesetiaan teguh yang tidak dicemari pengkhianatan pengorbanan yang tidak terhalang oleh keserakahan dan kekikiran
Pengetahuan dan keyakinan serta penghormatan yang tinggi terhadap ideologi yang diperjuangkan

Jiwaku~Bait Solehah~

  • Dayang Nur Fitriana
  • Dewi Ratu Norasyikin
  • Halimah
  • Haryani
  • Khairunnisaa'
  • Lina Marhaini
  • Nazirah
  • Nik Nadia Izyan
  • Sylati
  • Wan Mazni

AKU PUTERI

~Patuh pada Tuhannya (ALLAH)
~Mencintai Kekasihnya (Rasulullah)
~Taat ibubapanya
~Qudwah terhadap bawahannya
~Meneladani atassannya
~Prihatin terhadap sahabatnya
~Mengasihi yang lebih muda
~Menghormati yang lebih tua
~Penuntut ilmu yang ikhlas
~Pekongsi ilmu yang tak pernah lelah

(Ya Allah, bentuklah aku menjadi insan sebegini)

LANGKAH SRIKANDI

~Redha Allah matlamat hidupnya
~Luar biasa langkahnya
~Mati syahid cita-citanya
~Yang banyak menangis kerana penciptaNya
~Yang kental jiwanya
~Banyak berkorban untuk perjuangannya

(Ameen, kabulkan Ya Allah)

Hikmah as-Syuyukh

Followers